Soms zijn geldzaken en papierwerk best moeilijk. En het kan gebeuren dat je even het overzicht kwijt bent. Het invullen van een formulier kan dan net zo lastig lijken als het beklimmen van een berg! Maar gelukkig is er het
Financieel Café.
Heb je hulp nodig om met geld om te gaan? Wil je weten of je ergens recht op hebt? Wil je tips om geld te besparen? Je kunt langskomen bij het Financieel Café. Wij geven gratis en vrijblijvend advies en hulp.
Waarvoor kun je bij ons terecht?
Wij leggen geen gegevens van bezoekers vast; je privacy is gewaarborgd. Meer informatie? Zie onderstaande telefoonnumers of mail:
Wijkcentrum Alleman, Den Bloeyenden Wijngaerdt 1, Amstelveen
Elke woensdag 10.00 - 12.00 uur
020 - 5 430 440 Participe Amstelland) of 06 - 40 02 08 45 Humanitas Amstelland)
Financieel Café Amstelveen Midden:
Buurtkamer KKP/MOC, Lindenlaan 75, Amstelveen
Elke woensdag 17.00 - 19.00 uur
020 - 5 430 440 Participe Amstelland) of 06 - 40 02 08 45 Humanitas Amstelland)
Ontmoetingscentrum De Meent, Orion 3, Amstelveen
Elke dinsdag 10.00 - 12.00 uur
Let op: er is GEEN Financieel Café op dinsdag 1 augustus a.s.
020 - 5 430 440 (Participe Amstelland) of 06 - 40 02 08 45 (Humanitas Amstelland)
De Kuyper, Kuyperlaan 50, Uithoorn
Elke dinsdag 9.00 - 11.00 uur
0297 - 303044
Bibliotheek Aalsmeer (Oude Veiling), Marktstraat 19, Aalsmeer
Elke vrijdag 13.00-15.00 uur
06-400 20 845 (Humanitas Amstelland)
Dorpshuis Duivendrecht, Dorpsplein 60, Duivendrecht
Elke donderdag 14.00-16.00 uur
06-400 20 845 (Humanitas Amstelland)
De Financieel Cafés in Aalsmeer, Amstelveen en Ouder-Amstel zijn een samenwerking tussen Participe Amstelland en Humanitas Amstelland. Coördinatoren zijn Adriënne Bosch, maatschappelijk werker Participe en Henk Jurriansen, vrijwilliger Humanitas. Zie ook: https://www.humanitas.nl/amstelland/fc/
Ellen, een jonge vrouw uit Amstelveen, nam contact op met ons. Ze was in paniek omdat haar UWV-uitkering beëindigd was. Ze had nu grote zorgen over het betalen van de huur en ze wist niet precies hoe ze een bijstandsuitkering moest aanvragen.
Wij hebben haar hierbij kunnen helpen en ook een aanvraag voor huurverlaging in gang gezet. Soms ontstaan er wat hobbels bij deze aanvragen. Wij houden daarom contact met haar om te volgen of alles nog goed verloopt en of er nog andere zaken geregeld moeten worden.
Ellen is hier heel blij mee. Niet alleen waren de financiële zaken geregeld, ze gaf aan dat het ook heel fijn was dat ze haar verhaal en zorgen had kunnen delen. Kunt u ook hulp gebruiken? Bezoek ons Financieel Café.